
Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych
Na podstawie udzielonej zgody Ministra Cyfryzacji w Urzędzie Miejskim w Kożuchowie utworzono Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych.
W celu potwierdzenia, przedłużenia ważności lub unieważnienia profilu zaufanego zapraszamy do naszego Punktu Potwierdzającego zlokalizowanego w Urzędzie Miejskim w Kożuchowie w Biurze Podawczym (parter). Punkt czynny jest w godzinach pracy Urzędu.
Kontakt telefoniczny: 68 355 59 40
Profil Zaufany to podpis elektroniczny, dzięki któremu można załatwiać sprawy administracyjne drogą elektroniczną. System identyfikuje osobę, która ten podpis wykorzystuje. Cały proces zastosowania Profilu odbywa się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Profil Zaufany stanowi alternatywę dla płatnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jest całkowicie bezpłatny i w kontaktach z administracją zastępuje podpis odręczny. Dzięki niemu wybrane sprawy urzędowe można załatwić bez wychodzenia z domu.
Aby utworzyć i potwierdzić Profil Zaufany, osoba zainteresowana musi wypełnić wniosek na stronie www.pz.gov.pl, wybrać opcję ,, Załóż Profil Zaufany i potwierdź – W PUNKCIE POTWIERDZAJĄCYM,’’ a następnie w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku zgłosić się z ważnym dowodem osobistym lub paszportem do Punktu Potwierdzającego, by potwierdzić swój profil.
Jeśli w ciągu 14 dni Profil nie zostanie potwierdzony, wniosek jest automatycznie usuwany z Systemu. Profil potwierdza się na okres 3 lat i jego ważność może być ponownie przedłużana na taki sam okres. Przed upływem 3 letniego terminu ważności Profilu Zaufanego, użytkownik może samodzielnie dokonać jego przedłużenia, poprzez podpisanie go dotychczasowym (jeszcze ważnym) Profilem Zaufanym. W przypadku przekroczenia tego terminu, konieczne będzie potwierdzenie Profilu w Punkcie Potwierdzającym.